søndag 27. april 2008

Rørlegger

Jeg har funnet nok et yrke jeg kanskje kunne hatt; rørlegger. Håndvasket en del av loppis-kjøpene fra igår og hver gang jeg dro ut proppen i vasken så slo vannet opp i dusjen. Hmmmmmm....what to do? Det viste seg at det satt en liten propp av hår (primært mitt hår) i enden av røret som går ned i sluket. Så det var bare å lirke frem og kaste i en pose. Men når man først står med hue ned i et sluk, hvorfor ikke inspisere litt mer?! Det viste seg at der nede lå mora til hårballen i sluket. Og den var STOR, slimete, dekket av grå/svart gøgge og lukta verre en en septiktank som ikke er blitt vaska på en stund. Av hensyn til eventuelle lesere har jeg valgt å ikke legge ut bilde. Glad er jeg for at jeg ikke er "vømmøl-maga", for hadde jeg vært det hadde jeg hengt over skåla. Min kjære er nok også glad for at jeg ikke bryr meg om å skittne til fingra, for han hadde iallefall hengt over skåla. Å fiske hår ut av dusj-sluket er nemlig min jobb :) Moralen er vel den at jeg burde klippe meg kort for å unngå dette igjen, men jeg veier opp med å tilby min tjeneste om det er andre som viser seg å ha det samme problemet. Jeg bringer stor pinsett og eventuelle engangshansker! GOD SØNDAG!!!

Ingen kommentarer: