mandag 17. november 2008

Ting i Tallinn

Fikk brukt kamera en del i Tallinn. En av favoritt sysslene mine når jeg er ute å reiser er å gjøre nettopp det; bruke kamera. Gå rundt og få inn atmosfæren, og ved hjelp av kamera forsøke å fange noe av atmosfæren og stemningen.
En av dørene og vindusskoddene på en liten tilbaketrukken kafè. Fikk dilla på dører etter "sjokolade" døra, men det får en egen post :)
Jeg savner slike skilt i Oslo. Jeg kjøpte en utrolig god te hos eieren av det nederste skiltet. Rooibush appelsin og mango. Mmmmm!! Og eieren av butikken: til å spise opp!
Brente mandler med masse "julekrydder" er en Tallinn spesialitet. Forsøkte å lirke ut at selgeren hvilke krydder og mengden av de, men neida :) Jeg får prøve meg frem så jeg får laget en ladning til jul!

Jeg vil også ha en flodhest-dørmatte!Utsikt fra leiligheten. Nydelig når sola gikk ned.

Vi fikk også med oss fotballkamp mellom Estland og Spania. Spania vant oppskriftsmessig, men de estiske supporterne laget et helvetes leven før det første målet kom, 10 minutter før pause.

Ingen kommentarer: