tirsdag 6. mai 2008

Fantastiske 1.mai helg

Kan vel ikke helt skjønne hvorfor jeg hadde beslutningsvegring for å reise hjem, for det var så utrolig deilig! Torsdag var alle på mamma sin side samlet for 1.mai middag. Skal ikke stikkes under en stol at jeg elsker disse middagene :) Ellers har jeg kost med småunga og slappet av. Sto tidlig opp lørdags morgen og var ute og løp. Stille og rolig, 9 grader, klar og frisk luft, fugler som sang....kan man be om no mer??!?!

Søndag var jeg på hagesenteret på Vindern for å handle litt til hagen. Jeg og halvparten av alle andre i Oslo.....resultatet var kjeft av ei og samme kjærring. Først for at jeg stjal parkeringsplassen hennes (selv om parkeringsmannen vinket meg inn der) og så beskyldninger for å ha stjålet tralla hennes. Ikke en så altfor bra start på dagen med andre ord. Men resten av dagen var bare så utrolig deilig. Vi sykla ut til Hemma Hos på Bygdøy og spiste lunsj med svigers. Lenge sidne jeg har spist så god kake :)
I boden vår står en gammel sykkel som ingen vedkjenner seg. Ettersom Audun snart har bursdag og Even syns synd på ham for den sykkelen han har, så ble dette premie-eksemplaret av en tidlig 90-talls sykkel pusset opp (dvs litt fett på kjedet og i girsystemet). Møtte Audun og Lotta i parken, og Audun gråt nesten av glede da han fikk sykkelen :)

Er nesten nødt til å ta bilde av mitt store prosjekt; hagen. Har hatt noen timer der i løpet av de siste dagene. Håper bare at det blir bra, selv om hagen er full i stein og ikke er beriket med mye sol. Men har hørt man kommer langt med planter om man gir masse kjærlighet og snakker med de :)

Ingen kommentarer: